Thursday, November 28, 2013

Place to go: TAART

Van 8u30 tot 12 uur kan je genieten van een stevig ontbijt bij Taart, je hebt een basisformule om mee te starten. Maar zij die zin hebben in iets aanvullend, hebben daar zeker de kans toe. Daarnaast hebben ze nog andere formules om uit te kiezen: Zoete Zonde (verschillende zoete taartjes) en High Tea ( een zoete & een hartige taart).

Wie niet zo'n taartenfan is, wil natuurlijk ook graag weten wat er te drinken is.. Qua koffie kan je kiezen uit lungo, latte, cappucinno en kofie verkeerd, maar daarnaast zijn er ook nog 4 zoete specials drinken, die heb ik hellaas niet genoteerd. Het gamma van thee is ook groot genoeg, verse munt thee valt ook niet te ontbreken. En nog toffer: de thee wordt geserveerd in een kannetje!

Lekker ouderwets, vooral zwaar hout. De tafels zijn ook goed gespreid en dus voldoende plaats voor iedereen. Niet enkel het interieur is retro en lichtelijk kitsch, zo past ook het servies perfect erbij. Het concept oogt mooi vind ik persoonlijk, je hebt een instant tearoom gevoel als je binnen komt.

De keuken is ook gelegen in de zaak, dus de dames bereiden daar hun taarten. Het geeft een heel professionele indruk en de smaak van hun taarten geeft dit geen ongelijk. De keuken is dan ook uitgerust met stevig materiaal, dus ik ga nogmaals benadrukken dat ik dit een top concept vind. Vooral omdat de patisserie van goede kwaliteit is!

Als belg in het buitenland is een wifispot nog fijner, geef toe dat roaming enorm duur is. En het is gewoon plezant om je emails checken, facebook updaten of whatsappen met vrienden. Tijdens mijn bezoek bij taart heb ik al een groot deel van deze post genoteerd, mails en blogs gelezen. Livin' the life!

 

Jammer genoeg geen cheesecake op het menu, dus heb ik gekozen voor een stratiatella yoghurttaart met confituur. Het was super lekker deeg en een groot stuk taart. Zeker omdat de prijs toch wel meer dan 4 euro is, ik was niet teleurgesteld. Twee drankjes bij een stukje taart, dus voldoende om je te vullen!

 

Taart is alle dagen open van 8u30 tot en met 18uur. Te vinden in Helmstraat 2a, Maastricht.

twitter: @taart_zaak

website:  Taart Zaak


4 comments:

  1. Toffe post!! Volgende week wij ook ergens koffie en gebak ze ;).

    ReplyDelete
  2. Oh, merci voor de tip Laurein! De volgende keer dat ik mijn broer in Maastricht ga bezoeken, ga ik langs bij Taart :D

    ReplyDelete
  3. Oooh ziet er kei leuk uit! Toffe tip!

    ReplyDelete
  4. Een van mijn favoriete plekjes in Maastricht! Denk dat ik er morgen weer eens passeer!

    ReplyDelete

Thanks for reading!

You can always contact me on laurein.h at gmail dot com or @laurein on twitter.

PLEASE DON'T USE MY PICTURES WITHOUT PERMISSION

Gelieve geen foto's te gebruiken zonder toestemming. Ze zijn allemaal door mezelf gemaakt of hebben een bronvermelding. Indien je er wel gebruik van wil maken, gelieve me te mailen.