Sunday, December 15, 2013

Testing Illy espresso




Zo jullie weten allemaal: ik ben koffie-crazy. Niet enkel het drinken ervan, maar ook bereiden van koffie is iets wat ik zo graag doe. Gezien mijn beste vriendin mij goed kent, deed ze mij een pot Illy espresso cadeau. Een ideaal moment om een post te maken met snelle tutorial van een cappuccino!

Ik heb Illy epresso getest met 100 % arabica bonen en een medium roast, de smaak is dus vrij mild. Maar heel aangename bereiding vind ik persoonlijk, daarvan dat vele café's kiezen voor deze Italiaanse producent. De machine in dit filmpje is een delonghi, gekocht in de collishop, de kostprijs is iets minder dan 100 euro. Ideaal voor starters en makkelijke manier van bedienen gezien het aangeeft wanneer je espresso klaar is.

Maar de eindejaarsperiode ligt op de loer en ik ben ook zoals iedereen een wishlist aan het maken met cadeautjes die voor mij onder de boom mogen liggen. En zo kwam ik terecht bij dit:

De Illy mania box kost € 35 en bevat 250 gr gemalen koffie, een melkopklopper met glas en een boekje met diverse warme en koude dranken. Ideaal voor diegene, zoals mijzelf, die graag experimenteren met koffie.
Mij lijkt het boekje het pluspunt van het pakket, vanuit mijn ervaring is het bereiden van goeie koffie niet zo makkelijk. Wij, de rasechte belg, zijn veel te snel tevreden met ons bakje troost en dat is een reden om dit Italiaans merk in huis te halen! De melkopklopper is anderzijds ook een musthave, voor diegene die het nog niet gezien hebben, bekijk hier mijn ander filmpje.

De Illy mania is te verkrijgen bij alle gekende Illy verkooppunten, hier te vinden.

Zijn jullie fan? Ik alvast wel!

1 comment:

  1. Jammieee koffie! Ik ben verslaafd aan mijne cappuchino(al kan ik het nog altijd niet spellen, dus hierbij doe ik alsof ik perfect weet hoe ik het spel, maar gewoon express anders schrijf)

    ReplyDelete

Thanks for reading!

You can always contact me on laurein.h at gmail dot com or @laurein on twitter.

PLEASE DON'T USE MY PICTURES WITHOUT PERMISSION

Gelieve geen foto's te gebruiken zonder toestemming. Ze zijn allemaal door mezelf gemaakt of hebben een bronvermelding. Indien je er wel gebruik van wil maken, gelieve me te mailen.