Saturday, May 31, 2014

the clip fisheye lens

De smartphone: zelfst.naamw. (m.) Uitspraak:   ['smÉ‘:rtfon] Verbuigingen:   smartphone|s (meerv.) mobiele telefoon met een groot aantal mogelijkheden die overeenkomen met die van een computer.

Some people love it and other hate it of some people use it and others don't. Indien u mij zou volgen op instagram, twitter of tumblr, dan weet u dat ik er van hou en alle capaciteiten ervan gebruik. Voornamelijk alle apps rond fotografie & typografie en af en toe hou ik een extra gadget zoals een schoon hoesje of deze fisheye lens!

De lens is besteld bij de bekende website miniinthebox.com , er zijn verschillende manieren om de lens op je smartphone te bevestigen. Je hebt een magneet, maar die neemt je batterijcapaciteit af volgens forums. Iets anders is een silicone-plakkertje, maar uit eigen ondervinding gaat door stof het plakkend aspect snel weg. De clip on was voor mijzelf de beste en goedkoopste versie online, hier te vinden!


Het grootste voordeel van de lens is dat ze op alle toestellen past, dus android, apple, .. It's perfect! Heel benieuwd was ik ook naar het resultaat, zouden de foto's scherp zijn of een lomo effectje? En voor maar 6 euro kregen we dit allebei. Hieronder enkele snapshots, er is een filtertje over gezet dat ze nog meer lomo lijken. Ze zijn wel genomen met een 5 mp camera, hogere resolutie doet hij het nog beter.

Mooie 180 graden lens + goede focus
LOMO ! lomo ! LOMO

De lens zal niet standaard op mijn smartphone staan, maar met de zomer in het vooruitzicht ga ik hem wel veel meenemen op reis en dagtrips. De voornaamste reden van aankoop is dat er weinig kwalitatie fisheye apps bestaan en ik al jaar en dag een zwak heb voor die lens...

7 comments:

  1. Leuk gadget! Maar mezelf kennende zou ik zoiets waarschijnlijk heel snel verliezen ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zal vrij goed meevallen, er zit een klein zakje bij en zo past het perfect in je handtas :)

      Delete
  2. Wat fijn, ik vraag me af als je besteld bij miniinthebox, betaal je dan veel bij je betaling bij?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niks!
      Het is wel lang wachten op de bestelling, sneller kost het wel verzending. Ook al pech gehad met miniinthebox, slechte kwaliteit en hoesjes die gsm beschadigen.

      Delete
  3. Ik wil ook al lang zo'n lens, maar ik ben bang dat de kwaliteit van mijn camera niet goed genoeg is. Ik ga er alleszins wel meer over opzoeken nu ik jouw foto's heb gezien! :)

    ~ Hannelore

    ReplyDelete
    Replies
    1. Normaal valt het goed mee, vanaf 5 mp zeker. Het is ook wat oefenen en edit achteraf he :)
      ik ben super tevreden, vooral dat het niet zo ne prul is en stevig materiaal is!

      Delete
  4. Leuk! Ik heb ook eentje, wel jammer dat het je toestel ineens zo veel dikker maakt :(

    ReplyDelete

Thanks for reading!

You can always contact me on laurein.h at gmail dot com or @laurein on twitter.

PLEASE DON'T USE MY PICTURES WITHOUT PERMISSION

Gelieve geen foto's te gebruiken zonder toestemming. Ze zijn allemaal door mezelf gemaakt of hebben een bronvermelding. Indien je er wel gebruik van wil maken, gelieve me te mailen.